Fremtiden innen tjenester til hjemmet

03/10/2018

Hvordan bestiller du tjenester til hjemmet ditt i dag? Du gjør kanskje noen Google søk, men siden det nesten er umulig å finne pålitelige tjenesteleverandører på nett blir de fleste tjenestetilbyderne funnet gjennom anbefalinger fra familie, venner og bekjente.

Orkla’s startup Plusstid Home ønsker å endre dette og hjelpe kunder finne pålitelige og profesjonelle tjenestetilbydere gjennom å bygge en enkel og brukervennlig plattform for tjenester.

Les mer og søk her.

– Flere og flere i Norge kjøper tjenester til hjemmet sitt, og de er interessert i å finne leverandører de kan stole på og som ikke opererer i det svarte markedet. For tiden opererer majoriteten av tjenestetilbyderne på the svarte markedet og salg går gjennom anbefalinger og tips fra kjente.

Markus Engelbrekts, CEO

– Vi ønsker å endre denne trenden og utfordre tingenes tilstand ved å tilby en enkel, brukervennlig plattform som lar kundene raskt finne tjenestene de trenger. Vi jobber som en startup på alle måter, og tester raskt nye forretningsmodeller, teknologi og løsninger for å finne det beste produktet for kundene våre, fortsetter Markus.

Ekte startup følelse

Orkla er en av Norges største børsnoterte selskaper og har vært ‘din venn hver dag’ i over 350 år. Men, når man jobber i Plusstid Home får man virkelig en ekte startup følelse, bare med fordelene av å være eid av et stort konsern. Plusstid Home drifter selvstendig og har blitt gitt frie tøyler for å kunne overgå kundenes forventninger.

– Det som skiller oss fra andre startups er tryggheten og sikkerheten vi har som en del av Orkla. Orkla har allerede mye kunndeinnsikt, er i kontakt med nesten alle nordmenn, og de har ekspertkunnskap om alle sine produkter. Vi kan bruke dette for å få et konkurransefortrinn, samtidig som vi jobber og utvikler oss kjapt.

Marcel Debczynski, COO

– Det som driver meg med å jobbe på denne måten er det at ingen dager er like! Og vi opplever hver suksess (eller feil) veldig intenst, noe som tvinger teamet til å være dynamisk og teste grensene våre.

Rita Coimbra, UX Designer

På jakt etter en lærevillig intern

Akkurat nå vil Plusstid Home utvide teamet sitt og få inn en student som kan jobbe deltid. De har stor tro på at man kan lære mye av studenter som har et nytt syn på bedriften. De ønsker noen som kan hjelpe til med markedsføring, utvikling av nye prosesser for kundeservice, og noen som kan være ansvarlig for onboarding av kunder. Det viktigste for Plusstid Home teamet er å finne noen som er nysgjerrig og som ikke er redd for å prøve nye ting. Og ikke minst, noen som vil være med på å utvikle fremtiden innen tjenester til hjemmet.

– Vi er på jakt etter en student som ikke er redd for å ta i et tak og som er interessert i å lære i flere deler av bedriften. Hovedvekten av arbeidet vil være innen markedsføring og operations, men man må være åpne for andre arbeidsoppgaver også. Den største fordelen med dette internshipet er ikke bare å få en fot innenfor i Orkla, men at du faktisk får ta del i å bygge vårt produkt. Vi er et lite team og her deltar alle på tvers av arbeidsoppgavene sine og selv som intern vil man få eget ansvarsområde i tillegg til et stort medansvar, forteller Markus.

– Vi er en ganske internasjonal gruppe med 7 ansatte fra 5 forskjellige land, og overraskende nok er vi kun to norske!

Connie Jacobsen, Traffic and Content Manager

Plusstid Home holder til på Madserud Gård i nærheten av Skøyen, Oslo.

Les mer og søk her.